Menu

Zoek op Delichef

Volg ons op Bloglovin’

© 2012 BlogName - All rights reserved.

Firstyme WordPress Theme.
Designed by Charlie Asemota.

Tzatziki

12 november 2015 - Author: Linda - Geen reacties

Kan jij je ook vol eten aan het brood dat je krijgt in een restaurant tijdens het wachten? Ik wel! Ik ben gek op brood met kruidenboter, gezouten boter, tapenade of aioli. Mijn favoriet is echter de tzatziki die je in Griekse restaurants standaard krijgt.

Zo lekker als de tzatziki in een Grieks restaurant is, kan je hem in de supermarkt niet kopen. Een goede reden om het zelf te maken! En dat kan helemaal geen kwaad, want het is nog gezond ook. Bak wat kipfilet, ui en paprika, bak hier een pitabroodje bij en maak deze tzatziki en je hebt een topmaaltijd. De tzatziki is trouwens ook heel erg lekker bij mijn gezonde Turkse pizza.

    Tzatziki - 5

Nodig voor een flinke portie:

  • 500 gram Griekse yoghurt (neem de volvette, die is een stuk dikker, waardoor je veel betere tzatziki krijgt, een beetje vet is goed voor je!)
  • 1 komkommer
  • 4 teentjes knoflook (of meer of minder naar smaak)
  • dille
  • peper en zout

Tzatziki - 1

Aan de slag:

Doe de Griekse yoghurt in een kom. Pers de teentjes knoflook hierboven uit.

Schil de komkommer. Snijd de zaadlijsten eruit. Als je de komkommer in repen snijdt, kan je de zaadlijsten er ook makkelijk uithalen met een lepel. Rasp de komkommer vervolgens. Doe de komkommerrasp in een zeef en knijp het vocht eruit.

Doe de komkommer bij de Griekse yoghurt. Voeg twee theelepels dille toe en breng op smaak met zout en peper.

Je kan de tzatziki gelijk eten, maar hij wordt nog lekkerder als je het even laat staan, zodat de smaken goed kunnen mengen. Proef wel even opnieuw of je de tzatziki verder op smaak moet brengen nadat je het even hebt laten staan.

Tzatziki - 4

Categories: Bijgerecht, Hapjes, Saus - Tag: , , , ,

Geef een reactie